Bądź zawsze na bieżąco
Zarejestruj się na newsletter
  • Aktualności
    • Najnowsze informacje z rynku IT dla sektora przemysłowego i nie tylko... Interesujące wydarzenia, ciekawostki z branży. Relacje z konferencji, reportaże z targów
  • Temat miesiąca
    • Artykuł przekrojowy dotyczący najważniejszych wydarzeń miesiąca, potrzeb sektora przemysłowego lub przeznaczonej dla niego oferty IT
  • Analizy
    • Badania rynku
    • Prezentacja wyników badań niezależnych firm badawczo-analitycznych dotyczących rynku światowego, europejskiego oraz polskiego
    • Raporty ITapp
    • Zestawienie oferty sektora przemysłowego na podstawie danych pochodzących z ankiet wysłanych do producentów/dostawców rozwiązań IT w Polsce
  • Polemiki
    • Rozmowa
    • Wywiady z liderami rynku IT na temat strategii działania ich firm, planów na przyszłość, rozwoju oferty dla sektora przemysłowego
    • Okiem eksperta
    • Opinie na temat kondycji sektora przemysłowego i branży IT, trendów i kierunków rozwoju oferty IT
    • Felieton
    • O rynku IT pół żartem, pół serio...
  • Trendy
  • Aplikacje
    • ERP
    • Zarządzanie przedsiębiorstwem i jego poszczególnymi działami
    • BA/BI
    • Zbieranie i zarządzanie danymi oraz analizowanie i dystrybuowanie informacji
    • MES
    • Śledzenie oraz nadzorowanie produkcji i przepływu materiałów
    • PLM
    • Zarządzanie cyklem życia produktu
    • CRM
    • Zarządzanie kontaktami z klientem
  • Sprzęt IT
    • Nowinki techniczne przydatne na hali produkcyjnej i w… gabinetach zarządu
  • Wdrożenia
    • Implementacje
    • Informacje o zawartych kontraktach, zakończonych wdrożeniach
    • Case study
    • Ocena implementacji rozwiązania IT okiem bezpośredniego użytkownika, wdrażającego, dostawcy systemu
  • Potrzeby branży
    • Specjalistyczne rozwiązania
    • Prezentacja oferty IT uwzględniającej specyfikę przedsiębiorstw przemysłowych działających w różnych branżach
    • Green IT
    • Rozwiązania przyjazne dla środowiska, obniżanie zużycia energii, recykling
  • Redakcja

Inteligentne technologie w branży retail

Badanie firmy Zebra „2017 Retail Vision Study”: siedmiu na dziesięciu detalistów zainwestuje w Internet Rzeczy. Do 2021 r. inteligentne technologie mają zapewnić kupującym nowy poziom personalizacji, szybkości i wygody zakupów.

Firma Zebra Technologies Corporation opublikowała wyniki badania „2017 Retail Vision Study”, w którym przeanalizowano trendy technologiczne kształtujące przyszłość globalnego handlu detalicznego oraz mające wpływ na wyższą jakość obsługi klienta. Z badania wynika, że niemal 70% osób decyzyjnych w branży retail jest gotowe na przeprowadzanie zmian wymaganych do wprowadzenia Internetu Rzeczy (Internet of Things – IoT), a 65% planuje do 2021 r. zainwestować w technologie automatyzacji służące do zarządzania zapasami i zapewnienia zgodności w obszarze planogramu.

Badanie zostało przeprowadzone w 2016 r. w formie wywiadu online przez partnerów – firmy Research Now i Qualtrics. Wzięło w nim udział niemal 1700 osób decyzyjnych z branży retail z Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, Europy oraz Bliskiego Wschodu. Respondenci reprezentowali sklepy specjalistyczne, domy towarowe, sklepy odzieżowe, supermarkety, sklepy z elektroniką, sklepy remontowo-budowlane oraz apteki.

Wyniki globalne

• Dalszy rozwój handlu internetowego zmusi detalistów do zapewnienia klientom bezprecedensowego poziomu wygody w celu zwiększenia ich lojalności. Do 2021 r. 65% sprzedawców detalicznych planuje wprowadzić innowacyjne usługi dostarczania, np. dostawy do pracy, domu, a nawet do zaparkowanych samochodów.

• Do 2021 r. niemal 80% detalistów będzie w stanie personalizować wizyty w sklepie, ponieważ większość z nich będzie wiedziała, kiedy dany klient jest w placówce. Posłużą do tego takie technologie, jak mikrolokalizowanie, które zapewniają sprzedawcom detalicznym rejestrowanie więcej danych i bardziej dokładnych informacji o zachowaniu klientów.

• Detaliści starają się zapewnić klientom jednolite wrażenia zakupowe – 78% podaje, że integracja handlu elektronicznego z zakupami w sklepie ma duże lub kluczowe znaczenie.

• W celu skrócenia kolejek przy kasach sprzedawcy detaliczni planują zainwestować w urządzenia mobilne umożliwiające samodzielne skanowanie, kioski i tablety, które zapewnią dodatkowe opcje płacenia za zakupy. 87% detalistów wdroży do 2021 r. mobilne urządzenia kasowe (MPOS), co pozwoli im przyjmować płatności kartami kredytowymi lub debetowymi w dowolnym miejscu sklepu.

• 73% respondentów twierdzi, że zarządzanie dużymi zbiorami danych (Big Data) ma istotne lub kluczowe znaczenie dla ich działalności. Do 2021 r. co najmniej 75% detalistów planuje inwestycje w analitykę predykcyjną oraz analitykę oprogramowania, żeby zapobiegać stratom oraz zapewnić optymalizację cen, a także w kamery i analitykę wideo do celów operacyjnych i poprawy jakości obsługi klienta.

• 57% respondentów uważa, że technologie automatyzacji ukształtują branżę do 2021 r., pomagając detalistom w takich obszarach, jak pakowanie i wysyłka zamówień, śledzenie zapasów, sprawdzanie poziomu zapasów w sklepie i asystowanie klientom w szukaniu towarów.

Dane dla regionu EMEA

• W 2021 r. 92% sprzedawców detalicznych będzie najprawdopodobniej oferować opcję Click and Collect – obecnie ich odsetek wynosi 50%. E-book firmy Zebra „3 kroki do zysków z Click and Collect" zawiera praktyczne przykłady i wskazówki dotyczące najlepszych praktyk umożliwiających osiągnięcie zysków.

• W regionie EMEA respondenci wskazali brak produktu w magazynie (53%), dostępność identycznego produktu w innym sklepie za mniejszą cenę (46%) oraz brak możliwości znalezienia pożądanego produktu (40%) jako czynniki wpływające w największym stopniu na niezadowolenie konsumentów. W związku z tym detaliści planują na nowo opracować zasady działania swojego łańcucha dostaw, uwzględniając widoczność w czasie rzeczywistym zapewnioną dzięki automatyce, czujnikom i analityce.

• Obecnie 36% detalistów w Europie wie, kiedy dany klient jest w sklepie, ale liczba ta ma wzrosnąć ponad dwukrotnie do 2021 r.

– Zmienia się każdy aspekt handlu detalicznego, od korytarzy w magazynie po półki w sklepie, a detaliści wprowadzają te zmiany, żeby lepiej służyć klientom – mówi Peter Friedel, Director Retail DACH and East, Zebra Technologies. – Badanie „2017 Retail Vision Study” pokazuje, że sprzedawcy detaliczni planują spełniać i wyprzedzać oczekiwania klientów dzięki nowemu poziomowi personalizacji, szybkości i wygody. Zebra chce pomóc detalistom w rozwoju i mierzeniu się z wyzwaniami w tym zmieniającym się krajobrazie poprzez dostarczanie produktów i rozwiązań, które umożliwiają realizację skutecznej strategii wszech kanałowej z lepszym wglądem w działalność sklepu, personel, zapasy i dostawy.

Temat miesiąca

Nie ma dla nas rzeczy niemożliwych

Z Piotrem Rojkiem, prezesem zarządu DSR, o strategii rozwoju firmy i przyszłości rozwiązań dla sektora produkcji rozmawia Elżbieta Jaworska

Raport

Handel detaliczny 2.0: dziś i jutro
Handel jest liderem w wykorzystywaniu nowych technologii, które mogą pomóc w ustalaniu optymalnej ceny produktu oraz promocji we wszystkich możliwych kanałach sprzedaży

KalendariumKonferencje, targi, seminaria

7 czerwca 2017 r.

Automatyzacja i systemy sterowania

Bezpłatna konferencja poświęcona zagadnieniom automatyzacji, która w dobie ciągle rosnącej złożoności procesów technologicznych stała się elementarną częścią optymalizacji produkcji. To bardzo złożona i niezwykle szybko rozwijająca się dziedzina.

8 czerwca 2017 r.

Niezawodność i Utrzymanie Ruchu w produkcji

Wydarzenie skierowane do osób, które chcą pogłębić wiedzę z zakresu dobrych praktyk inżynierskich i produkcyjnych w działach produkcji oraz Utrzymania Ruchu. Poprowadzą je praktycy, którzy w wielu firmach wdrożyli rentowne oraz skuteczne rozwiązania UR.

12–13 czerwca 2017 r.

III Forum IBS Poland

Interesujące prelekcje, merytoryczne dyskusje, studia przypadków, uznani eksperci i praktycy z bogatym doświadczeniem prezentujący nowe koncepcje w przemyśle. Innowacyjne i nowe rozwiązania IT to klucz do osiągnięcia wzrostów w przemyśle.

22 czerwca 2017 r.

Produkcja Made in Poland na drodze do Przemysłu 4.0

Cykl bezpłatnych webinariów poświęconych najlepszym praktykom polskich firm produkcyjnych, które mają za sobą pierwsze kroki na drodze do realizacji idei Przemysłu 4.0, dla których rewolucja w cyfryzacji i automatyzacji procesów logistyczno-produkcyjnych staje się rzeczywistością.